FANDOM

Allanon – postać, występująca w serialu Kroniki Shannary. Jest to ostatni druid z Paranoru.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Większość wczesnego życia bohatera owiana jest tajemnicą, chociaż wiadomo że gdy najprawdopodobniej przez jego magię rodzice porzucili Allanona, praktykował u druida i jasnowidza Bremena, ostatecznie stając się ostatnim znanym Druidem.

Trzydzieści lat przed wydarzeniami z Kronik Shannary ma miejsce trzecia Wojna Ludów. Allanon walczył w niej u boku młodego króla Elfów Eventine’a Elessedila i Shei Ohmsforda, ostatniego dziedzica magicznego rodu Shannary. Wspólnie pokonali Bronę i przynieśli pokój Czterem Krainom.

Wtenczas Allanon miał krótki romans z siostrą Eventine’a, Pyrią. Jednak po zakończeniu wojny opuścił ją i przeszedł w stan Uśpienia Druida, co pozwoliło mu na pozostawienie w sobie magii. Pyria nie przestała kochać Allanona, nawet mimo sprzeciwu Eventine’a wobec poślubienia druida, co doprowadziło do jej odejścia od rodziny w Arborlonie i zamieszkania w Wing Hove

Misja ocalenia Ellcrys Edytuj

Trzydzieści lat później, druid budzi się, gdy wyczuwa nadchodzącą śmierć Ellcrys. Natychmiast wyrusza w poszukiwaniu syna Shei, Wila Ohmsforda w nadziei, że magia, którą odziedziczył po ojcu, pomogłaby w nadchodzącej bitwie przeciwko demonom. Allanon znajduje Wila w opuszczonym domu niedługo po tym, jak ten został oszukany i okradziony z Kamieni elfów przez wędrowczynię Eretrię. Wyrusza z nim do Paranoru, gdzie Bremen ukrył Kodeks Paranoru – księgę opisującą historię magii w Czterech Krainach. W trakcie poszukiwań pokazuje młodemu Ohmsfordowi, czym jest magia. Po odnalezieniu księgi Allanon ma wizję, w której dowiaduje się o powrocie Dagdy Mora, demon mówi mu, że dla Wybranych nie ma nadziei, po czym odchodzi.

Allanon i Wil pospiesznie wracają do Arborlonu. Zastają tam martwe ciała Wybranych. Druid jest pewny, że w pałacu ukrywa się szpieg Dagdy Mora. Potajemnie prosi Wila, by ten przeszukał komnatę księżniczki Amberle w poszukiwaniu śladów. Młodzieniec odnajduje listy, które prowadzą do mieszkającej w Wing Hove Pyrii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki