FANDOM

Allanon – postać, występująca w serialu Kroniki Shannary. Jest to ostatni druid z Paranoru.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Większość wczesnego życia bohatera owiana jest tajemnicą, chociaż wiadomo że gdy najprawdopodobniej przez jego magię rodzice porzucili Allanona, praktykował u druida i jasnowidza Bremena, ostatecznie stając się ostatnim znanym Druidem.

Trzydzieści lat przed wydarzeniami z Kronik Shannary ma miejsce trzecia Wojna Ludów. Allanon walczył w niej u boku młodego króla Elfów Eventine’a Elessedila i Shei Ohmsforda, ostatniego dziedzica magicznego rodu Shannary. Wspólnie pokonali Bronę i przynieśli pokój Czterem Krainom.

Wtenczas Allanon miał krótki romans z siostrą Eventine’a, Pyrią. Jednak po zakończeniu wojny opuścił ją i przeszedł w stan Uśpienia Druida, co pozwoliło mu na pozostawienie w sobie magii. Pyria nie przestała kochać Allanona, nawet mimo sprzeciwu Eventine’a wobec poślubienia druida, co doprowadziło do jej odejścia od rodziny w Arborlonie i zamieszkania w Wing Hove

Misja ocalenia Ellcrys Edytuj

Trzydzieści lat później, druid budzi się, gdy wyczuwa nadchodzącą śmierć Ellcrys. Natychmiast wyrusza w poszukiwaniu syna Shei, Wila Ohmsforda w nadziei, że magia, którą odziedziczył po ojcu, pomogłaby w nadchodzącej bitwie przeciwko demonom. Allanon znajduje Wila w opuszczonym domu niedługo po tym, jak ten został oszukany i okradziony z Kamieni elfów przez wędrowczynię Eretrię. Wyrusza z nim do Paranoru, gdzie Bremen ukrył Kodeks Paranoru – księgę opisującą historię magii w Czterech Krainach. W trakcie poszukiwań pokazuje młodemu Ohmsfordowi, czym jest magia. Po odnalezieniu księgi Allanon ma wizję, w której dowiaduje się o powrocie Dagdy Mora, demon mówi mu, że dla Wybranych nie ma nadziei, po czym odchodzi.

Allanon i Wil pospiesznie wracają do Arborlonu. Zastają tam martwe ciała Wybranych. Druid jest pewny, że w pałacu ukrywa się szpieg Dagdy Mora. Potajemnie prosi Wila, by ten przeszukał komnatę księżniczki Amberle w poszukiwaniu śladów. Młodzieniec odnajduje listy, które prowadzą do mieszkającej w Wing Hove Pyrii.

Wil i Allanon czym prędzej ruszają do Wing Hove. Tam spotykają Pyrię. Druid przeprowadza z nią rozmowę, a Wil rusza po Amberle. Niespodziewanie zostają oni zaatakowani przez Furię. Demon zrzuca Allanona ze wzgórza i zabija Pyrię, po czym rusza na Wila i Amberle. Furia zostaje zabita przez Allanona. Druid jest jednak poważnie ranny i musi się udać do jaskini Druida. Wil i Amberle niechętnie opuszczają Allanona w poszukiwaniu sposobu, aby doprowadzić do jego uzdrowienia.

Podczas szukania leczniczego błota ze Srebrnej Rzeki zostają schwytani przez Eretrię. Cephelo, przywódca wędrowców, chce by Wil pokazał mu, jak korzystać z Kamieni Elfów, grożąc że zabije Amberle jeśli tego nie robi. Wil informuje go jednak, że nie wie, jak one działają, aczkolwiek używa ich podczas niespodziewanego ataku Furii i ją zabija, co doprowadza do utraty przezeń przytomności. Pomimo całej sytuacji Cephelo nie chce wypuścić młodych elfów. Dwójka bohaterów zostaje jednak uratowana przez Allanona i we troje ruszają do Arborlonu. Po drodze uwalniają elfa o imieniu Bandon, który do nich dołącza.

Przez to, że księżniczka jest ostatnią z Wybranych, a także dzięki wyjaśnieniom Wila, Najwyższa Rada pozwala jej wejść do serca Ellcrys, by mogła otrzymać od niej nasienie, które jest nadzieją elfów i musi zostać zaniesione Safehold. Próbę udaje jej się zakończyć sukcesem. Podczas przygotowań do podróży, elfy uświadamiają sobie, że Przemieniec jest w ich pałacu. W międzyczasie Eretria zakrada się do pałacu, aby ukraść Kamienie Elfów dla Cephelo. Przesypia się z Wilem i zabiera kamienie podczas jego snu.

Podczas ucieczki Eretrii, Przemieniec wykorzystuje okazję, przybierając jej postać i próbuje zabić księżniczkę. Zamach kończy się fiaskiem. Prawdziwa Eretria zostaje schywatana i zamknięta w areszcie. Po poznaniu prawdziwego sprawcy nieudanego zamachu Wil, Amberle i Allanon postanawiają wykorzystać Eretrię jako przynętę, by złapać Przemieńca w pułapkę. Demon, będąc pod postacią strażnika poznaje szczegóły ich planu. Diana informuje Wila o tym, że demon prawdopodobnie ukrywa się w ciele jednego ze strażników. Syn Shannary chce ostrzec przed tym księżniczkę. Do Amberle przybiega Wil, chcąc ją ostrzec. Okazuje się jednak, że jest to Przemieniec, który po chwili zostaje zabity przez Allanona, a prawdziwy Wil dociera zaraz po jego śmierci.

Allanon chce wykorzystać umiejętności Bandona i zaczyna go uczyć, by ten w przyszłości stał się druidem. Bandon podczas nauki dotyka Ellcrys i ma wizję końca świata oraz Dagdy Mora, który go opętuje. Chłopak zapada w śpiączkę, a Allanon zastanawia się jak uratować go z sideł zła.

Przemieniec pod postacią króla wmawia Arionowi, że druid ich oszukał, a jedyną nadzieją na pokonanie Dagdy Mora jest Miecz Warlocka. Allanon próbuje bezskutecznie uratować Bandona, zostaje na moment opętany, w efekcie czego zaczyna dusić Catanię. Przed śmiercią ratuje ją Arion, który upewnia się w słowach swojego ojca. Arion informuje Catanię o Mieczu Warlocka i ruszają na poszukiwania symbolu z księgi w podziemiach pałacu. Gdy udaje im się znaleźć dwa identyczne pojawia się miecz. Arion i Eventine oskarżają Allanona o bycie zagrożeniem dla elfów. Allanon poznaje w królu demona, ale zostaje zabity przez Ariona przy użyciu Miecza Warlocka, a jego ciało znika.

Pomimo przebicia mieczem, Allanon nie jest martwy i uzdrawia się z pomocą snu druida. Ma wizję, w której widzi swojego mentora – Bremena. Stary druid mówi swojemu uczniowi, że to jeszcze nie czas by odejść, po czym leczy go i wzmacnia jego siły. Arion i Ander docierają do kręgu Dagdy Mora, gdzie widzą uwięzionego Bandona. Nagle pojawia się Dagda Mor, który uświadamia obu braci, że to on kazał im przynieść Miecz Warlocka, a ich ojciec nie żyje. Ta wieść bardzo denerwuje Andera, który rzuca się na Dagdę Mora. Demon odbija go, jednak z drugiej strony atakuje go Arion. Wtem odbiera mu miecz i go nim zabija. Nagle pojawia się Allanon, który ratuje z opresji Andera i uwalnia Bandona. Ander po powrocie zdaje relację królowi, która później okazuje się być podstępem by pozbyć się Przemieńca i zostaje nowym królem.

W Arborlonie Allanon chce, by Bandon został jego następcą, nowym druidem. Odmowa Bandona doprowadza Allanona do wściekłości, gdyż wie on, że w takim wypadku umysł elfa zostanie przejęty przez złe moce. Ander szuka ukojenia dla swych problemów w alkoholu. Doprowadza to do kłótni z Allanonem, podczas której książę informuje Druida, że zrzeknie się tronu na rzecz radnej Kael Pindanon. Allanon próbuje przekonać go do zmiany decyzji, po czym odchodzi. Podczas koronacji Ander przypomina sobie słowa Allanona i składa przysięgę, po której zostaje koronowany na króla.

Allanon, wraz z Bandonem używają magii, by dowiedzieć się, czy Amberle żyje. Bandon doznaje wizji, w której widzi ją w Safehold. Druid naciska na niego i chce wydobyć jak najwięcej informacji, lecz on odpowiada mu ogólnikami i stwierdza, że musi odpocząć. Allanon chce dowiedzieć się, co stanie się z chłopakiem, gdy utraci nad sobą kontrolę. Rosnące moce Bandona pozwalają mu na odczytanie myśli Druida, który nie jest z tego zadowolony.

Bandon kłóci się z Allanonem. Chce spotkać się z Catanią, która się przed nim ukrywa. Będąc podsycanym przez Dagdę Mora atakuje Druida. Allanonowi udaje się go obezwładnić i zamknąć w lochach Arborlonu.

Allanon i Ander czuwają przy Ellcrys. Druid używając magii dowiaduje się, że Amberle wyszła z Krwawego Ognia i wraca do drzewa. Przeprowadzają rozmowę o władzy królewskiej i o znaczeniu nadchodzącej bitwy. Młody król prosi Allanona o radę i duchowe wsparcie. Następnie wyrusza na naradę, by rozplanować rozstawienie wojsk w bitwie.

Jakiś czas później, dochodzi do bitwy. Demonów jest o wiele więcej, niż elfów, jednak te stawiają zaciekły opór napastnikom. Przez las próbują przekraść się Wil i Amberle. Zostają zauważeni przez patrol demonów. Syn Shannary używa w walce Kamieni Elfów, jednak to nie wystarcza. W ostatniej chwili dwójkę bohaterów ratują gnomy wraz ze Slanterem i Allanonem, a następnie razem ruszają do Ellcrys. Do wrót sanktuarium docierają zarówno Wil, Amberle i Allanon, jak i Dagda Mor. Dochodzi do walki między druidem, a demonem, a dwójka młodych bohaterów biegnie do Ellcrys. Allanon przegrywa walkę z Dagdą Morem. Księżniczka wyznaje Wilowi szokującą dla niego prawdę, to ona jest nasionem i musi poświęcić się, i stać się Ellcrys. Rozmowę przerywa im Dagda Mor, który po pokonaniu Allanona chce rozprawić się także z nimi. Syn Shannary używa Kamieni Elfów i rozpoczyna walkę z demonem. Ma jednak zbyt słabą moc, by go powstrzymać. Amberle wchodzi do Ellcrys, a Allanon odzyskuje przytomność, bierze do ręki miecz i odcina Dagdzie głowę.

Ellcrys na nowo odżywa i odnowiona zostaje ściana Zakazu. Wszystkie demony znikają i kończy się bitwa.

Wil próbuje porozmawiać z Amberle, zamienioną w Ellcrys, lecz nie uzyskuje żadnej odpowiedzi. Dochodzi między nim, a Allanonem do kłótni. Chłopak nie może pogodzić się z utratą ukochanej. Druid wybiera się także do lochów Arborlonu, tam dowiaduje się o ucieczce Bandona, przy której pomogła Catania. Przeprowadza również rozmowę z królem Anderem na temat jego brata, który przez Dagdę Mora stał się demonem.