FANDOM

Amberle Elessedil – postać, występująca w serialu Kroniki Shannary. Jest księżniczką i jedynym dzieckiem Aine’a Elessedila, najstarszego syna króla Eventine’a Elessedila.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Matka Amberle zmarła podczas jej porodu. Od tego czasu jej ojciec zaczął ją wychowywać, przez co bardzo się doń zbliżyła.

Gdy była dzieckiem, ścigała swojego przyjaciela Lorina do pałacu, gdzie tkwi wrażliwe i magiczne drzewo Ellcrys. Prześcignęła go i dotknęła drzewa, a kiedy to nastąpiło, po raz pierwszy doznała wizji, która była wyobrażeniem śmierci jej ojca. Po wyrzuceniu z sanktuarium, Amberle przespacerowała się z ojcem do swojego pokoju. Po drodze zauważyli na ziemi ciało elfiego strażnika, po czym Aine próbował wysłać ją w bezpieczne miejsce. Jednak ona udała się do królewskich komnat, gdzie była świadkiem zabójstwa ojca, zamordowanego przez gnoma Slantera.

W ramach pomysłu podsuniętego przez ojca tuż przed śmiercią, Amberle postanowiła stać się pierwszą kobietą, która będzie należeć do Wybranych.

Misja ocalenia Ellcrys Edytuj

Po udanym wyścigu, Amberle jest pierwszą znaną kobietą, kwalifikującą się jako członek Wybranych, grupy elfów z zadaniem ochrony wrażliwego i magicznego drzewa Ellcrys. Niemal natychmiast otrzymuje od drzewa wizje śmierci i zniszczenia, stając się wystarczająco zaniepokojona, by wzgardzić jej obowiązkiem Wybranej i opuścić elfie miasto Arborlon. Ucieka do swojej ciotki Pyrii i opowiada jej o swoich wizjach. Jakiś czas później widzi, jak Pyria zostaje zabita przez Furię. Allanon i Wil ratują Amberle przed demonem. Druid zostaje jednak ciężko ranny. Księżniczka dowiaduje się o śmierci innych Wybranych i postanawia wrócić do Arborlonu. Przedtem jednak, wraz z Wilem musi uratować Allanona.

Syn Shannary i Amberle ruszają w okolice Srebrnej Rzeki, by zdobyć zioła potrzebne do uleczenia druida. Po drodze zostają pojmani przez Eretrię i zabrani do obozu wędrowców, do Cephelo. Przywódca wędrowców chce zdobyć Kamienie Elfów i dowiedzieć się od Wila, jak ich używać. Grozi, że zabije Amberle, jeśli chłopak nie pokaże mu ich działania. W pewnym momencie obóz zostaje zaatakowany przez Furię. Syn Shannary używa kamieni, zabija demona, ale traci przytomność. Dwójka bohaterów zostaje uratowana przez Allanona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki