FANDOM

Cephelo – postać, występująca w serialu Kroniki Shannary. Jest przywódcą grupy wędrowców i przybranym ojcem Eretrii.

Biografia Edytuj

Już w młodym wieku stał się wędrowcem i nauczył się jak przetrwać w dziczy. Gdy stał się przywódcą grupy, do której należał, kupił Eretrię i przygarnął ją jako swoją córkę.

Wojna o Zakaz Edytuj

Gdy Eretria zostaje okradziona przez Amberle, Cephelo i jego ludzie odnajdują młodą wędrowczynię. Mężczyzna chce sprzedać ją innym wędrowcom. Dziewczyna pokazuje mu Kamienie Elfów, które zabrała Wilowi. Cephelo nakazuje jej odnaleźć właściciela kamieni i sprowadzić go do niego.

Eretria wypełnia polecenie swojego „ojca” i przyprowadza syna Shannary. Cephelo grozi Wilowi, że zabije Amberle, jeśli ten nie pokaże mu działania Kamieni Elfów. Chłopak informuje go jednak, że nie wie, jak one działają, aczkolwiek używa ich podczas niespodziewanego ataku Furii i ją zabija. Po odejściu Wila z obozu wędrowców Cephelo postanawia odzyskać kamienie. W tym celu zamierza ponownie wykorzystać Eretrię. Wysyła dziewczynę do Arborlonu, gdzię podążył syn Shannary wraz z Allanonem i Amberle.

Wędrowczyni zostaje jednak złapana, ale zasadzka zorganizowana przez Cephelo doprowadza do jej uwolnienia, a przy okazji do zdobycia przezeń Kamieni Elfów i pojmania księżniczki elfów. Podczas próby gwałtu na niej zostaje ogłuszony przez Eretrię i zaprowadzony jako więzień do elfów. Ostatecznie staje się członkiem grupy i pomaga w przejściu przez Pykon. Tam podczas ucieczki przed Kosiarzem przecina linę, na której wisieli Amberle, Wil i Eretria, a następnie ucieka.

Podczas śledzenia księżniczki i syna Shannary wpada w pułapkę trolli, gdzie odnajduje go dwójka bohaterów. Proponuje im pomoc w zamian za uwolnienie go. Uwalniają go, aczkolwiek czynią to niechętnie i są w stosunku do niego nieufni. Zaprowadza ich do Utopii, po czym odchodzi kradnąc przy okazji sakiewkę, w której Wil trzymał kamienie.

Cephelo zostaje jednak złapany przez mieszkańców Utopii i jest przygotowany jako comiesięczna ofiara dla trolli, wraz z nim na ofiarę trafiają także zdemaskowani wcześniej Amberle i Wil. Wędrowiec próbuje ratować swoje życie poprzez historię o wielkiej mocy Kamieni Elfów, które ma w swoim posiadaniu. Okazuje się jednak, że ma przy sobie zwykłe kostki do gry, a Wil posiada prawdziwe kamienie. W ostatniej chwili pojawia się Eretria, która zabija nadchodzącego trolla i uwalnia całą trójkę. Po czasie pojawia się Tye, informuje ich, że właśnie skazali Utopię na zagładę. Wywiązuje się strzelanina, podczas której Cephelo zostaje ranny. Przeprasza Eretrię za wszystko co jej zrobił i poświęca życie osłaniając ucieczkę trójki bohaterów.