FANDOM

Dweller – czwarty odcinek drugiego sezonu serialu Kroniki Shannary.

Opis Edytuj

Bandon poszukuje królowej LeahTamlin aby poinformować ją o tym, że Lord Warlock zamierza odebrać swój dług. Ander Elessedil rozmawia z Lyrią na temat ich ślubu. Allanon mówi Wilowi, że aby powstrzymać Lorda Warlocka muszą znaleźć Miecz Shannary.

Scenariusz Edytuj

Bandon odwiedza Tamlin w jej pałacu, obezwładniając jej strażników i mówiąc jej, że Lord Warlock przybędzie zebrać zaległy dług, zaciągnięty przez królową podczas Trzeciej Wojny Ras.

W Storlock, Garet Jax mówi Allanonowi, że broń używana przez Crimson jest stworzona ze stali z Leah, wskazując prawdopodobną zmowę między królową Tamlin i Rygą. Allanon wysyła jego wraz z Eretrią do Leah, aby ostrzec Andera Elessedil, obiecując, że zaopiekuje się Wilem, który wciąż dochodzi do siebie po utracie krwi.

Mareth chce aby Allanon odczytał jej myśli. Druid twierdzi, że jest to niemożliwe, aby był jej ojcem, ale Mareth protestuje, twierdząc, że chce tylko pomocy w kontrolowaniu swojej magii, a nie ojca. Allanon później mówi Wilowi, że powiedziano mu iź Sen Druida uczyni go bezpłodnym, na co Wil odpowiada, że widocznie tak nie jest.

Przed opuszczeniem Storlock, Eretria oddaje Wilowi Kamienie elfów, które odnalazła w Greymark. Pomimo znacznego osłabienia, Wil nalega aby udać się do Paranoru i uratować Flicka.

Żołnierz powraca do Graymark i mówi Rydze że zwiadowcy stracili ślad Wila, Allanona i reszty. Ryga zabija go niekompetencję i rozkazuje Valcaa skontaktować się z Edainem by zabezpieczyć kolejną wysyłkę broni od Leah.

Gdy Bandon zostawia Miecz Warlocka w pobliżu Flicka. Flick to zauważa, ale Bandon ostrzega go, aby nie próbował użyć go przeciwko niemu. Flick mówi Bandonowi, że zostanie zniewolony przez Lorda Warlocka, jak pozostali poplecznicy, ale Bandon wydaje się tym nieprzejęty i odpowiada, że większość ludzi nie jest prawdziwie dobra i wolałaby żyć z myślą, że tacy jak on są martwi. Flick się z tym nie zgadza i zamierza udowodnić swoją rację. W tym celu Bandon zabiera Flicka do cichego wiejskiego domu i prosi o nocleg na noc. Mieszkająca tam rodzina pozwala im wejść.

Gdy wspólnie jedzą okazuje się że to dawny dom Bandona. Mieszkańcy opowiadają gościom historie na temat Bandona, nazywając go zwierzęciem z którym należy zrobić porządek i otwarcie nazwać magię źródłem nieszczęścia w Czterech Krainach.

W Leah, Ander ponownie pyta Edaina o zniknięcie Catanii i nie przekonują go jego wyjaśnienia. Tamlin przedstawia Anderowi Lyrię i daje im czas by się nawzajem zapoznać. Udaje im się dojść do porozumienia, że ich małżeństwo powinno być swobodne i nic poza tym, a Lyria oświadcza, że wciąż kocha Eretrię. Eretria i Garet przystępują do tej deklaracji, a Wędrowczyni zdaje sobie sprawę, że uczucia Lyrii są wobec niej autentyczne.

Eretria dodaje, że widziała, jak Crimson zabiera Allanona ze stajni, i że wysłała Catanię, by go ostrzec. Ander uświadamia sobie, że Edain go okłamał, po czym rusza w pogoń za nim. Ander wypytuje Edaina bijąc go, a ten wyjawia że ją zabił.

Po powrocie do Leah, Ander wypytuje Tamlin o jej powiązania z Crimsonem, ale unika odpowiedzi, twierdząc, że pozbędzie się wszystkich zdrajców. Kiedy Ander obiecuje pomóc Tamlin w powstrzymaniu Crimsonu, królowa zgadza się, jednak Ander pozostaje nieufny.

Allanon informuje Mareth i Wila że wyrusza do Wolfsktaag Mountains. Wil protestuje, mówiąc, że muszą dotrzeć do Flicka, zanim Bandon go zabije, ale Allanon mówi, że potrzebują Miecza Shannary, bo inaczej Bandonowi uda się wskrzesić Lorda Warlocka. Wil mówi, że Miecz został pochowany w Tyrsis, ale Allanon ujawnia, że tak naprawdę pochowano go z grobie ojca Wila – Shei.

Trójka zjeżdża do wąwozu. Gdy przemierzają labirynt tuneli i jaskiń, Wil pyta, dlaczego jego ojciec został tutaj pochowany. Allanon ujawnia, że to dlatego, że Shea nie chciał, aby ktokolwiek przyszedł go szukać, i chociaż starał się przystosować do normalnego życia ze względu na rodzinę, nie był w stanie tego zrobić. Druid ostrzega Wila, że Miecz Shannary ma w sobie potężną magię, ale Wil przysięga ją wykorzystać, by uratować Flicka.

Pod wpływem sugestii Mareth Druid pyta ją o jej magię. Mareth opisuje tworzenie iluzji po raz pierwszy i tak samo jak jej matka była przerażona, gdy się o tym dowiedziała. Dodaje, że wraz z wiekiem magia stała się silniejsza i bardziej niekontrolowana, a kiedy robi się zła, może krzywdzić ludzi. Mówi, że odszukała Allanona, aby nauczyć się kontrolować magię i nie stanowić zagrożenia. Druid jednak odmawia jej pomocy.

Oboje zostają zmuszeni wrócić do Wila, kiedy zostaje schwytany przez Dwellera, pajęczo-podobne, mackowate stworzenie, które odżywia się bolesnymi wspomnieniami. Potwór przywołuje wspomnienie w umyśle Wila o tym, że jako dziecko Shea odnalazł go bawiącego się mieczem, a następnie bije go. Gdy Mareth i Allanon się zbliżają, Dweller podąża za nimi, uwalniając tym samym Wila. Allanon zostaje przewrócony i schwytany przez bestię. Zostaje niemal wciągnięty w jego otchłań, jednak Wil niszczy go przy pomocy Kamieni elfów.

Udaje im się odnaleźć ciało Shei spoczywające na kamiennym stole. Allanon mówi Wilowi, że Shea bał się mieć dzieci, z powodu przekazania im dziedzictwa Shannary. Wil postanawia wybaczyć ojcu porzucenie go, mówiąc, że teraz rozumie jego działania.

Wil zauważa, że Miecz Shannary, leżący na ciele ojca, to ten sam miecz, którym bawił się lata temu. Allanon ostrzega go, że Miecz Shannary jest najpotężniejszą bronią, jaka kiedykolwiek powstała, i że Wil musi być przygotowany na to, by zobaczyć prawdę o sobie, ponieważ to właśnie Miecz ujawnia swojemu posiadaczowi. Stojąc obok ciała ojca, Wil podnosi miecz do góry.

Zobacz też Edytuj