FANDOM

Ellcrys – dziesiąty odcinek serialu Kroniki Shannary. Jego polska premiera miała miejsce 18 maja 2016 na kanale AXN.

Opis Edytuj

Armia demonów szykuje się do ataku na Arborlon, gdzie Ander i Allanon zbierają elfią armię. Wil i Amberle ruszają w drogę powrotną, by uratować Ellcrys i świat przed demonami.

Scenariusz Edytuj

Po wejściu do Krawego Ognia Amberle doznaje wizji, dzięki której dowiaduje się o prawdziwym znaczeniu swojej misji i o tym, że przeznaczenie prowadziło ją do tego miejsca. Księżniczka staje się nasionem i ostatnią nadzieją Ellcrys. Tymczasem, Wil szuka sposobu by ożywić Eretrię. Postanawia użyć Kamieni Elfów. Udaje mu się ją ożywić. Chcąc uratować Amberle ponownie uaktywniają Krwawy Ogień. Dziewczynie udaje się wyjść, informuje przyjaciół o tym, że z Ellcrys spadł ostatni liść, a Dagda Mor jest wolny.

Dagda Mor wraz ze swoją armią szykuje się do wymarszu na stolicę elfów.

Allanon i Ander czuwają przy Ellcrys. Druid używając magii dowiaduje się, że Amberle wyszła z Krwawego Ognia i wraca do drzewa. Przeprowadzają rozmowę o władzy królewskiej i o znaczeniu nadchodzącej bitwy. Młody król prosi Allanona o radę i duchowe wsparcie. Następnie wyrusza na naradę, by rozplanować rozstawienie wojsk w bitwie.

Eretria, Wil i Amberle próbują uciec z Safehold. O ich obecności dowiadują się trolle i ruszają za nimi w pościg. Docierają do ślepego zaułka – zamkniętej bramy. Udaje im się ją otworzyć, jednak w ostatniej chwili Eretria postanawia zostać i osłaniać ucieczkę swoich przyjaciół. Wil i Amberle próbują przekonać ją do ucieczki, lecz ona nie słucha ich i rozpoczyna walkę z trollami. Syn Shannary i księżniczka ruszają dalej, omijają patrol trolli i kradną im konie, dzięki czemu skróci się ich podróż do Arborlonu.

W lochach Arborlonu, Catania pod pretekstem posiłku dla więzionego Bandona, chce zobaczyć się z ukochanym. Ten prosi ją, by pomogła mu w ucieczce. Catania uwalnia go z kajdan i prosi by strażnik pozwolił im odejść, on jednak odpycha dziewczynę i rzuca się na Bandona. Chłopak skręca mu kark i zaczyna bić jego ciało łańcuchami, po czym odchodzi.

Do króla Andera przychodzi Diana Tilton. Informuje go, że żołnierze chcą go zobaczyć. Przeprowadzają również rozmowę o swojej przeszłości, o swojej miłości.

W okolice Arborlonu docierają Wil i Amberle. Na swojej drodze spotykają oddziały demonów. Postanawiają przeczekać i pod osłoną nocy dostać się do Ellcrys. W kryjówce rozmawiają o swojej wspólnej misji, wyznają sobie miłość i dochodzi między nimi do zbliżenia. Wraz z nadejściem nocy wyruszają w drogę.

W lesie niedaleko Ellcrys demony szykują się do ataku. Dagda Mor chce doszczętnie zniszczyć elfów, tak by świat o nich zapomniał. W tym samym czasie pod pałacem w Arborlonie, elfickie wojska słuchają przemówienia króla Andera, który chce podnieść swoich żołnierzy na duchu.

Jakiś czas później, dochodzi do bitwy. Demonów jest o wiele więcej, niż elfów, jednak te stawiają zaciekły opór napastnikom. Przez las próbują przekraść się Wil i Amberle. Zostają zauważeni przez patrol demonów. Syn Shannary używa w walce Kamieni Elfów, jednak to nie wystarcza. W ostatniej chwili dwójkę bohaterów ratują gnomy wraz ze Slanterem i Allanonem, a następnie razem ruszają do Ellcrys.

Demony odnoszą w bitwie co raz większe sukcesy. Ander zauważa demona trzymającego Miecz Warlocka, przez który wcześniej zginął jego brat. Atakuje demona i zrzuca mu maskę. Okazuje się, że jest to opętany Arion. Zaskakuje to Dianę, która nie broni się i ginie z jego rąk. Chwilę później Ander przebija demona mieczem, Arion przestaje być opętanym i prosi swojego brata, by zabił go i uwolnił od tego koszmaru, co też Ander czyni.

Do wrót sanktuarium docierają zarówno Wil, Amberle i Allanon, jak i Dagda Mor. Dochodzi do walki między druidem, a demonem, a dwójka młodych bohaterów biegnie do Ellcrys. Allanon przegrywa walkę z Dagdą Morem. Księżniczka wyznaje Wilowi szokującą dla niego prawdę, to ona jest nasionem i musi poświęcić się, i stać się Ellcrys. Rozmowę przerywa im Dagda Mor, który po pokonaniu Allanona chce rozprawić się także z nimi. Syn Shannary używa Kamieni Elfów i rozpoczyna walkę z demonem. Ma jednak zbyt słabą moc, by go powstrzymać. Amberle wchodzi do Ellcrys, a Allanon odzyskuje przytomność, bierze do ręki miecz i odcina Dagdzie głowę.
Ellcrys na nowo odżywa i odnowiona zostaje ściana Zakazu. Wszystkie demony znikają i kończy się bitwa.

Wil próbuje porozmawiać z Amberle, zamienioną w Ellcrys, lecz nie uzyskuje żadnej odpowiedzi. Dochodzi między nim, a Allanonem do kłótni. Chłopak nie może pogodzić się z utratą ukochanej. Druid wybiera się także do lochów Arborlonu, tam dowiaduje się o ucieczce Bandona, przy której pomogła Catania. Przeprowadza również rozmowę z królem Anderem na temat jego brata, który przez Dagdę Mora stał się demonem.

Bandon zabrał Miecz Czarnoksiężnika i ostatecznie został opętany przez mroczne siły.
Wil postanawia wrócić po Eretrię do Safehold. Żegna się z Allanonem, lecz druid informuje go, że ich wspólna podróż jeszcze się nie skończyła i obecność Dagdy Mora obudziła inne siły zła.
W Safehold, Eretria zostaje rzucona przed oblicze przywódcy trolli, w którym kogoś rozpoznaje.

Obsada Edytuj

Role pierwszoplanowe Edytuj

Role drugoplanowe Edytuj

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki