FANDOM

Eretria – postać, występująca w serialu Kroniki Shannary. Jest wędrowcem i adoptowaną córką Cephelo.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Niewiele wiadomo o jej wczesnym życiu. Gdy była małą dziewczynką została kupiona przez Cephelo. Następnie, w ciągu dnia uczyła się jak przeżyć, a nocami ukrywała się przed innymi wędrowcami.

Misja ocalenia Ellcrys Edytuj

Ratuje Wila Ohmsforda przed trollem podczas jego drogi do Storlock. Zabiera go do opuszczonego domu w lesie, odurza winem z proszkiem ogłuszającym i okrada z Kamieni Elfów. Jakiś czas później spotyka elfią księżniczkę Amberle Elessedil, nie udaje jej się jednak okraść elfki przez co traci konia i część skradzionych wcześniej przedmiotów.

Gdy Cephelo dowiaduje się, że Eretria straciła swoje łupy chce sprzedać ją i wydać za mąż za Bocę Madrida. Ona jednak pokazuje mu skradzione wcześniej od Wila Kamienie Elfów. Cephelo znając moc kamieni, chce poznać ich właściciela. Wysyła Eretrię, by odnalazła Wila i przyprowadziła go do niego. Wędrowczyni stawia jednak warunek, po odnalezieniu chłopaka chce odzyskać swoją wolność.

Odnajduje Amberle i Wila, gdy ten szuka błota ze Srebrnej Rzeki i prowadzi ich do Cephelo. Ten, chcąc zmusić syna Shannary do użycia kamieni, mówi Eretrii, by zabiła elfkę. Wędrowczyni nie chce zabijać Amberle i proponuje jej pomoc w ucieczce. Księżniczka podejmuje jednak nieudaną próbę uratowania Wila. Chwilę później zjawia się Furia, która atakuje zarówno Eretrię, jak i Amberle. Przed śmiercią, w ostatniej chwili ratuje je Wil, który po raz pierwszy używa mocy Kamieni Elfów. Pomimo całej sytuacji Cephelo i Eretria nie chcą wypuścić młodych elfów. Dwójka bohaterów zostaje jednak uratowana przez Allanona i we troje ruszają do Arborlonu.

Eretria zostaje wysłana do stolicy elfów przez Cephelo z misją odzyskania Kamieni Elfów. Zakrada się do pałacu, aby ukraść Kamienie Elfów dla Cephelo. Przesypia się z Wilem i zabiera kamienie podczas jego snu.

Podczas ucieczki Eretrii, Przemieniec wykorzystuje okazję, przybierając jej postać i próbuje zabić księżniczkę.Bandon podczas rozmowy z Catanią przewiduje jej śmierć i próbuje temu zapobiec. Zbiegiem okoliczności udaje mu się, a zamach kończy się fiaskiem. Prawdziwa Eretria zostaje schywatana i zamknięta w areszcie. Po poznaniu prawdziwego sprawcy nieudanego zamachu Wil, Amberle i Allanon postanawiają wykorzystać Eretrię jako przynętę, by złapać Przemieńca w pułapkę. Demon, będąc pod postacią strażnika poznaje szczegóły ich planu. Zostaje jednak zabity przez Allanona.

Dzień później ekspedycja, wraz z więżniem – Eretrią, rusza do Safehold. W drodze zostają napadnięci przez Cephelo i jego ludzi. Eretria zostaje uwolniona, a Amberle pojmana. Wędrowczyni postanawia przejść na stronę elfów, ratuje księżniczkę i porywa Cephelo.

Tymczasem, drużyna dostaje się do Pykon, gdzie wita ich mała dziewczynka i prowadzi do swojego ojca. Mówi im, że przejście zostało zniszczone podczas lawiny przez co nie mogą się przedostać dalej. Właściciel Pykon zaprasza swych gości na kolację. Na kolacji w Pykon goście nie ufają swojemu gospodarzowi. Cephelo postanawia się z nim zamienić porcją, twierdząc, że dostał za dużo groszku, na co Remo się zgadza. Wszyscy zasypiają i zostają zamknięci w klatce. Amberle próbuje przekonać Remo by ich wypuścił mówiąc mu, że jest wnuczką króla, co jeszcze bardziej determinuje go, by ich zabić. Remo mówi księżniczce, że Eventine zabił jego żonę. Do sali dostaje się Wil, który rzuca się na Remo i zaczyna z nim walczyć. Jednak gdy Remo zaczynał wygrywać, Meg postanowiła go ogłuszyć młotem. Meg wyprowadza swoich gości z Pykon. W tym samym czasie, wpada za nimi Remo z kuszą. Strzela do Wila jednak bełt trafia w Meg i ją zabija. W tym momencie dogania ich Kosiarz. Crispin postanawia go powstrzymać, a reszta rusza dalej. Cephelo i Eretria odjeżdżają wyciągiem na drugą stronę. Eretria wraca po Amberle i Wila mimo, że Cephelo nie uznał tego za dobry pomysł. W połowie drogi powrotnej jednak wyciąg się zatrzymuje, a za nimi pojawia się Kosiarz. Cephelo dla własnego dobra postanawia odciąć im drogę, przez co spadają w przepaść.

Amberle budzi się w dole rzeki, lecz w pobliżu znajdują się łowcy elfów. Z opresji ratuje ją Eretria. Wędrowczynię i księżniczkę zaczynają gonić łowcy elfów. Udaje im się uciec, ale wpadają w pułapkę, z której próbują się wydostać. Jednocześnie rozmawiają na temat ludzi, wizji Amberle i przeszłości Eretrii. Obie zostaję znalezione przez łowców elfów. Okazuje się, że ich przywódczyni – Zora jest znajomą Eretrii z dawnych lat. Odnajduje ich Wil wraz z Perkiem, wyciągają je z pułapki. Zora jednak w ostatniej chwili strzela do Eretrii z łuku, przez co ta spada z liny i zostaje pojmana.

Łowcy elfów wraz z ranną Eretrią docierają do Utopii, ludzkiej osady zbudowanej na ziemiach trolli. Tam, Eretria zostaje kupiona przez Tye'a, przywódcę osady i zabrana do lecznicy. W tym samym czasie Amberle z Wilem chodzą po okolicznych lasach i szukają Eretrii. Amberle omal nie wpada na zastawioną przez Trolle pułapkę. Po jakimś czasie Eretria budzi się. Próbując dowiedzieć się, gdzie jest, spotyka Tye'a. Po krótkiej rozmowie, postanawia oprowadzić ją po osadzie. Opowiada o idei założenia Utopii, a także o historii ludzkiej rasy. Pokazuje również Eretrii, jak obsługiwać się pistoletem.

Wil, Amberle i Cephelo docierają do Utopii, gdzie właśnie zaczyna się przyjęcie, które ma być niespodzianką dla Eretrii. Udając Łowców elfów syn Shannary i księżniczka dostają się na przyjęcie. Udaje im się odnaleźć przyjaciółkę, która postanawia że pozostanie wśród swoich pobratymców. Pomaga im jednak w odzyskaniu mapy prowadzącej do Safehold. Amberle i Wil zostają schwytani przez Tye'a, a Eretria zdobywa mapę. W drodze powrotnej zatrzymuje ją Hebel, mówi że przyjaciele jej potrzebują, a ona jest bardzo ważnym elementem tej układanki.

Amberle, Wil i Cephelo zostają związani i przygotowani jako comiesięczna ofiara dla trolli – cena pokoju w Utopii. Cephelo próbuje ratować swoje życie poprzez historię o wielkiej mocy Kamieni Elfów, które ma w swoim posiadaniu. Okazuje się jednak, że ma przy sobie zwykłe kostki do gry, a Wil posiada prawdziwe kamienie. Próbuje wykorzystać ich moc przeciwko trollom, jednak mu się to nie udaje. W ostatniej chwili pojawia się Eretria, która zabija trolla i uwalnia całą trójkę. Po czasie pojawia się Tye, informuje ich, że właśnie skazali Utopię na zagładę. Wywiązuje się strzelanina, podczas której ranny zostaje Cephelo. Przeprasza Eretrię za wszystko co jej zrobił i poświęca życie osłaniając ucieczkę trójki bohaterów.

Amberle, Eretria i Wil docierają do ruin San Francisco, gdzie według mapy znajduje się Safehold. Od miasta oddziela ich rzeka, więc postanawiają dotrzeć tam tunelami. Trójka bohaterów krąży po podziemiach. Rozdzielają się. Amberle udaje się odnaleźć dalszą drogę. Natomiast Wil i Amberle przeprowadzają ze sobą szczerą rozmowę na temat tego co wydarzyło się w Utopii, a także na temat samych siebie. Bohaterowie, by przejść dalej, muszą ominąć obozowisko śpiących trolli. Nieomal zostają wykryci, gdyż Wilowi wypadają z rąk Kamienie elfów, udaje mu się jednak je zabrać, dzięki czemu wszyscy ruszają dalej. Ostatecznie docierają do dziwnego pomieszczenia. Eretria czuje, jakby kiedyś w nim była. Zauważa obraz przedstawiający Krwawy Ogień i doznaje wizji. Widzi w niej Hebela, a także miejsce, do którego muszą dotrzeć. Po chwili na jej ciele pojawia się mapa, która prowadzi do Krwawego Ognia.

Trafiają do Safehold. Pojawiają się przed nimi Strażniczki Krwawego Ognia, Mallenroh i Morag. Próbują zwrócić bohaterów przeciwko sobie. Nie chcą, by ktokolwiek wykorzystał Krwawy Ogień. Po jakimś czasie Strażniczkom Krwawego Ognia udaje się skłócić Amberle i Eretrię, dochodzi między nimi do walki, podczas której ranna w dłoń zostaje Eretria. Jej krew zaczyna unosić się w kierunku znajdującego się tam ołtarza. Dziewczyna uświadamia sobie, że jej krew jest kluczem do Krwawego Ognia. Jej krew zaczyna wypełniać ołtarz, a Krwawy Ogień się uaktywnia. Rozpoczyna się walka ze Strażniczkami Krwawego Ognia. Syn Shannary używa Kamieni elfów i zabija demoniczne siostry. Amberle biegnie do Krwawego Ognia. Eretria umiera.

Wil szuka sposobu by ożywić Eretrię. Postanawia użyć Kamieni Elfów. Udaje mu się ją ożywić. Chcąc uratować Amberle ponownie uaktywniają Krwawy Ogień. Dziewczynie udaje się wyjść, informuje przyjaciół o tym, że z Ellcrys spadł ostatni liść, a Dagda Mor jest wolny.

Eretria, Wil i Amberle próbują uciec z Safehold. O ich obecności dowiadują się trolle i ruszają za nimi w pościg. Docierają do ślepego zaułka – zamkniętej bramy. Udaje im się ją otworzyć, jednak w ostatniej chwili Eretria postanawia zostać i osłaniać ucieczkę swoich przyjaciół. Wil i Amberle próbują przekonać ją do ucieczki, lecz ona nie słucha ich i rozpoczyna walkę z trollami. Przegrywa ją, zostaje pojmana i zaprowadzona przed oblicze przywódcy trolli, w którym kogoś rozpoznaje.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki