FANDOM

Eretria – postać, występująca w serialu Kroniki Shannary. Jest wędrowcem i adoptowaną córką Cephelo.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Niewiele wiadomo o jej wczesnym życiu. Gdy była małą dziewczynką została kupiona przez Cephelo. Następnie, w ciągu dnia uczyła się jak przeżyć, a nocami ukrywała się przed innymi wędrowcami.

Misja ocalenia Ellcrys Edytuj

Ratuje Wila Ohmsforda przed trollem podczas jego drogi do Storlock. Zabiera go do opuszczonego domu w lesie, odurza winem z proszkiem ogłuszającym i okrada z Kamieni Elfów. Jakiś czas później spotyka elfią księżniczkę Amberle Elessedil, nie udaje jej się jednak okraść elfki przez co traci konia i część skradzionych wcześniej przedmiotów.

Gdy Cephelo dowiaduje się, że Eretria straciła swoje łupy chce sprzedać ją i wydać za mąż za Bocę Madrida. Ona jednak pokazuje mu skradzione wcześniej od Wila Kamienie Elfów. Cephelo znając moc kamieni, chce poznać ich właściciela. Wysyła Eretrię, by odnalazła Wila i przyprowadziła go do niego. Wędrowczyni stawia jednak warunek, po odnalezieniu chłopaka chce odzyskać swoją wolność.

Odnajduje Amberle i Wila, gdy ten szuka błota ze Srebrnej Rzeki i prowadzi ich do Cephelo. Ten, chcąc zmusić syna Shannary do użycia kamieni, mówi Eretrii, by zabiła elfkę. Wędrowczyni nie chce zabijać Amberle i proponuje jej pomoc w ucieczce. Księżniczka podejmuje jednak nieudaną próbę uratowania Wila. Chwilę później zjawia się Furia, która atakuje zarówno Eretrię, jak i Amberle. Przed śmiercią, w ostatniej chwili ratuje je Wil, który po raz pierwszy używa mocy Kamieni Elfów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki