FANDOM

Eventine Elessedil – jedna z postaci, występujących w serialu Kroniki Shannary. Jest królem elfów

Biografia Edytuj

Młodość Edytuj

Trzydzieści lat przed wydarzeniami z Kronik Shannary, Eventine walczył w Wojnie Ras u boku druida Allanona i Shei Ohmsforda. Po wojnie sukcesywnie przekonywał elfów, że magia była zwykłym mitem, w nadziei na zapewnienie bezpieczeństwa swoim poddanym.

W późniejszym okresie życia na jego oczach – z rąk gnoma Slantera zginął Aine, jego najstarszy syn i dziedzic tronu.

Wojna o Zakaz Edytuj

Eventine jest w szoku, po tym jak jego wnuczka Amberle pomyślnie kończy wyścig i staje się jedną z Wybranych. Gdy w pałacu pojawia się Allanon, król dowiaduje się, że z Ellcrys dzieje się coś złego. Zleca druidowi jak najszybsze odnalezienie księżniczki, która w międzyczasie postanowiła uciec z Arborlonu. Rozumie zbliżające się zagrożenie i po powrocie Amberle zgadza się na udział wnuczki w misji ocalenia Ellcrys, tym samym odrzucając propozycję Ariona, który chce rozpocząć walkę z demonami.

Eventine zamierza abdykować, ale uznaje, że żaden król nie powinien tego czynić w kryzysowej sytuacji. Brak zaufania Ariona względem Allanona i niechęć syna do misji Amberle ostatecznie zachęca go do pozostania na tronie i kierowania elfami dalej.

W trakcie rozmowy z Arionem na temat rezygnacji z tronu zostaje zabity przez Przemieńca, który przybrał formę jego syna. Po tym zdarzeniu Przemieniec zmienia się Eventine'a, a następnie zleca prawdziwemu Arionowi zdobycie Miecza Warlocka z podziemi Arborlonu, by następnie użyć go przeciwko Allanonowi. Gdy dzięki oszustwom demon pozbywa się druida, postanawia wysyłać Ariona i Andera do walki z Dagdą Morem podczas której ginie następca tronu. Ander zostaje ocalony przez ożywionego Allanona i z jego pomocą wraca do pałacu by ostatecznie zabić Przemieńca.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki