FANDOM

Kael Pindanon – postać, występująca w serialu Kroniki Shannary. Jest członkiem Wysokiej Rady Elfów pod berłem króla Eventine'a Elessedil.

Biografia Edytuj

Po śmierci Eventine'a i jego syna Ariona, Ander Elessedil jest ostatnim żyjącym członkiem rodziny królewskiej i staje się królem elfów. Po śmierci swojego ojca i brata, zamierza abdykować na ich pogrzebie dla ​​Kael.

Druid Allanon krytykuje decyzję Andera. Ander twierdzi, że ​​Kael – biorąc udział w ostatniej wojnie ras – znacznie lepiej nadaje się do prowadzenia elfów w czasie wojny niż on.

Dopiero po rozmowie z Allanonem i wspomnieniu członków jego rodziny umierających z honorem, Ander zmienia zdanie podczas przemówienia na pogrzebie, ślubując, że poprowadzi elfy do walki przeciwko demonom.

Kael, przygotowując się do przejęcia tronu, jest publicznie poniżona nagłą zdradą Andera. Chociaż Ander przeprasza, wskazuje on, że on jest tym, który był świadkiem zła, które ma zamiar zaatakować elfów. Pyta Kael czy wesprze jego działania wykorzystując wpływy Wysokiej Rady, aby utrzymać jedność. Kael jest rozczarowana, mówi Anderowi, że nie jest prawdziwym królem, a jedynie niedobitkiem rodu.

Pod rozkazem Andera, Diana Tilton, dowódca Czarnej Straży, wyrusza na terytorium gnomów, aby spotkać się z Slanterem i przekonać gnomy, aby dołączyć do elfów w walce z demonami. Kael wykorzystuje nieobecność dowódcy straży, wykorzystując swoją potęgę na scenie bezkrwawego zamachu stanu i wrzuca Andera do więzienia.

Diana wraca do Arborlonu wraz ze Slanterem, którzy uwalniają Andera z więzienia. Wraz z Allanonem i przywódcą gnomów, Ander prezentuje nowy sojusz Wysokiej Radzie, gdyż przygotowują się do bitwy pod rozkazami Kael. Czarna Straż, widząc wysiłki Andera, postanawia przeprosić króla i ponownie wrócić do służby pod jego władzą i dowództwem Diany. Bunt Kael kończy się równie szybko, co się zaczął, a po powrocie do służby Andera deklaruje, że jedynym sposobem, aby wygrać wojnę, to wesprzeć Amberle Elessedil, by mogła ocalić Ellcrys i odnowić Zakaz.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki