FANDOM

Kamienie elfów Shannary – powieść fantasy autorstwa Terry'ego Brooksa. Jest drugą książką z serii Miecz Shannary, a także drugą z cyklu powieści Shannara. Pierwsze wydanie pojawiło się w roku 1982. Po premierze, nie pojawiło się zbyt wiele krytycznych uwag i powieść szybko zdobyła popularność.

Opis Edytuj

Pięćdziesiąt lat po tym, jak młody Shea Ohmsford odnalazł mityczny Miecz Shannary i pokonał przerażającego lorda Warlocka, zło znowu znajduje sposób, by powrócić na ziemię. Ellcrys, starożytne drzewo stworzone przed wiekami przez elfich czarowników, przez lata chroniło Cztery Krainy przed powrotem demonów. Teraz jednak drzewo umiera, a utrzymywana przez nie ściana Zakazu słabnie, przepuszczając demony do świata ludzi, elfów, trolli i gnomów.

Jedyną nadzieją dla sił dobra pozostaje młoda elfka Amberle, której misją jest ożywienie nasiona Ellcrys i doprowadzenie do odrodzenia. Na jej opiekuna i obrońcę wybrany zostaje wnuk Shei, młody Wil Ohmsford, władający magię Kamieni Elfów. Wil i Amberle mają jednak niewiele czasu, a ich tropem nieubłaganie podążą najgroźniejszy z demonów, potwór nazywany Kosiarzem.

Główne postacie Edytuj

Postacie drugoplanowe Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki