FANDOM

Kosiarz – postać, występująca w serialu Kroniki Shannary. Jako jedyny nieoddany bezgranicznie Dagdzie Morowi.

Biografia Edytuj

Kosiarz przebywa w forcie Drey Wood, dokąd zmierza Amberle wraz ze swoimi towarzyszami. Zamiast gwardzistów, na miejscu elfy spotykają demona, który natychmiast rusza za nimi w pogoń. Wil próbuje użyć na nim Kamieni, co mu się nie udaje, więc ucieka wraz z Cephalo. Demon rusza w stronę Amberle, ale Cephalo rani Wila w rękę i zwraca uwagę Kosiarza. Uciekają razem na skażony teren z ładunkami wybuchowymi. Cephalo rzuca zapalniczkę w stronę ładunków i wysadza demona.

Kosiarz ponownie pojawia się podczas ucieczki bohaterów z Pykon. Crispin postanawia go powstrzymać, a reszta rusza dalej. Cephelo i Eretria odjeżdżają wyciągiem na drugą stronę. Eretria wraca po Amberle i Wila pomimo sprzeciwu Cephelo. W połowie drogi powrotnej jednak wyciąg się zatrzymuje, a za nimi pojawia się Kosiarz. Cephelo dla własnego dobra postanawia odciąć im drogę, przez co spadają w przepaść. Bohaterom udaje się przeżyć upadek z wysokości, dla demona kończy się śmiertelnie.