FANDOM

MTV logo

Logo stacji

MTV (skrót od Music Television) – najpopularniejsza stacja muzyczna na świecie, należąca obecnie do MTV Networks, wchodzącej w skład Viacomu. Stację odbierać można za pośrednictwem telewizji satelitarnych i naziemnych oraz sieci kablowych.

Historia Edytuj

MTV powstała w 1981 roku w Stanach Zjednoczonych, posiadając wówczas licencje na emisję 180 teledysków i docierając do około dwóch milionów odbiorców. Od czasów założenia do dziś przewija się jako jedna z wizytówek popkultury, wpływa na zachowania, kształtuje trendy i modę. Jej wpływ jest tak wielki, że w socjologii czasem używa się określenia Pokolenie MTV. Pierwszym teledyskiem wyemitowanym w MTV był „Video Killed the Radio Star” – The Buggles (był również milionowym teledyskiem MTV).

Obecnie MTV posiada licencje na emisję tysięcy teledysków, a jej widownia sięga półtora miliarda osób, w ponad stu czterdziestu krajach na całym świecie. MTV szczyci się, że wypromowała takie gwiazdy jak: Michael Jackson, Britney Spears, Justin Timberlake, 50 Cent, Eminem i Madonna.

Wybrane programy emitowane przez MTV Edytuj

  • Kroniki Shannary
  • Teen Wolf: Nastoletni wilkołak
  • Faking It
  • Scream
  • Inna
  • Finding Carter
  • Eye Candy

Ciekawostki Edytuj

  • Serial Kroniki Shannary jest emitowany w Polsce na kanałach AXN i TVN7, a nie – w przeciwieństwie do Stanów Zjednoczonych – na MTV.

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki