FANDOM

Pykon – szósty odcinek serialu Kroniki Shannary. Jego polska premiera miała miejsce 20 kwietnia 2016 na kanale AXN.

Opis Edytuj

Podczas ucieczki przed nieustępliwym Kosiarzem, Amberle, Wil i Eretria przyjmują schronienie w Pykon, miejscu kryjącym przerażającą tajemnicę. Tymczasem Ander Elessedil i Slanter odkrywają potęgę sił Dagdy Mora.

Scenariusz Edytuj

Wil budzi Amberle i chce by za nim poszła. Docierają do dawnego placu zabaw, gdzie ich zainteresowanie przykuwa karuzela, na której zaczynają się razem kręcić. Nagle Amberle się budzi, okazuje się że był to tylko sen. Wraz z resztą drużyny, postanawiają opuścić to miejsce, zanim nadejdzie burza.

Przemieniec pod postacią króla wmawia Arionowi, że druid ich oszukał, a jedyną nadzieją na pokonanie Dagdy Mora jest Miecz Warlocka. Amberle, Crispin i Wil dyskutują na temat drogi do Safehold. Cephelo proponuje przejście przez Pykon.

Allanon próbuje bezskutecznie uratować Bandona, zostaje na moment opętany, w efekcie czego zaczyna dusić Catanię. Przed śmiercią ratuje ją Arion, który upewnia się w słowach swojego ojca. Arion informuje Catanię o Mieczu Warlocka i ruszają na poszukiwania symbolu z księgi w podziemiach pałacu. Gdy udaje im się znaleźć dwa identyczne pojawia się miecz.

Ander, Slanter i Diana natrafiają na ciała gnomów. Slanter postanawia odprawić rytuał, by uwolnić ich dusze. Po zakończeniu rytuału, korzysta z wolności przez co ich oszukuje i ucieka.

Tymczasem, Amberle wraz z drużyną dostają się do Pykon, gdzie wita ich mała dziewczynka i prowadzi do swojego ojca. Mówi im, że przejście zostało zniszczone podczas lawiny przez co nie mogą się przedostać dalej. Właściciel Pykon zaprasza swych gości na kolację, Wil postanawia stanąć na warcie. Na kolacji w Pykon goście nie ufają swojemu gospodarzowi. Cephelo postanawia się z nim zamienić porcją, twierdząc, że dostał za dużo groszku, na co Remo się zgadza. Wil daje Meg muszlę, która się jej spodobała, po czym wszyscy zasypiają. Amberle próbuje przekonać Remo by ich wypuścił mówiąc mu, że jest wnuczką króla, co jeszcze bardziej determinuje go, by ich zabić.

Arion i Eventine oskarżają Allanona o bycie zagrożeniem dla elfów. Allanon poznaje w królu demona, ale zostaje zabity przez Ariona przy użyciu Miecza Warlocka, a jego ciało znika.

Remo mówi księżniczce, że Eventine zabił jego żonę. Do sali dostaje się Wil, który rzuca się na Remo i zaczyna z nim walczyć. Jednak gdy Remo zaczynał wygrywać, Meg postanowiła go ogłuszyć młotem.

Ander jest zły, że zaufał Slanterowi i obwinia się o śmierć swojego brata. Gnom jednak wraca, twierdząc, że był jedynie zobaczyć armię Dagdy Mora na własne oczy, po czym Ander oficjalnie zwraca mu wolność.

Meg wyprowadza swoich gości z Pykon. W tym samym czasie, wpada za nimi Remo z kuszą. Strzela do Wila jednak bełt trafia w Meg i ją zabija. W tym momencie dogania ich Kosiarz. Crispin postanawia go powstrzymać, a reszta rusza dalej. Cephelo i Eretria odjeżdżają wyciągiem na drugą stronę. Eretria wraca po Amberle i Wila mimo, że Cephelo nie uznał tego za dobry pomysł. W połowie drogi powrotnej jednak wyciąg się zatrzymuje, a za nimi pojawia się Kosiarz. Cephelo dla własnego dobra postanawia odciąć im drogę, przez co spadają w przepaść.

Obsada Edytuj

Role główne Edytuj

Role drugoplanowe Edytuj

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki