FANDOM

Reaper – piąty odcinek serialu Kroniki Shannary. Jego polska premiera miała miejsce 13 kwietnia 2016 na kanale AXN.

Opis Edytuj

Amberle, Wil i Eretria są zmuszeni, aby przetrwać w ciężkich warunkach podyktowanych przez ich misję, w tym przerażającego demona Kosiarza. W pałacu, Ander próbuje sprzymierzyć się z dawnym wrogiem, aby znaleźć Dagdę Mora.

Streszczenie Edytuj

Odcinek zaczyna się od retrospekcji, przedstawiającej to, co zdarzyło się 10 lat wcześniej.

Amberle ściga się wraz z Lorinem do Ellcrys, gdzie dotykając drzewa doznaje swojej pierwszej wizji. Rozmowę przerywa królewski ogrodnik Went, który zabiera ich do pałacu. Ander i Diana Tilton spędzają razem upojne chwile przed tajnym wejściem do pałacu, jednak po chwili się rozchodzą. Ander korzysta z tajnego przejścia, które zauważa przywódca gnomówSlanter i wraz z grupą żołnierzy przechodzi za nim. Do pałacu przychodzi ojciec Amberle – Aine Elessedil i przeprowadza rozmowę z córką na temat tego, dlaczego nie śpi. Amberle pyta Aine'a, czy Ellcrys do niego przemówiła, jednak on odpowiada, że nie. Stwierdza, że gdy dorośnie, może wziąć udział w wyścigu Wybranych. Zauważa martwego strażnika, po czym Aine każe jej się ukryć w swojej komnacie. Do sali króla wdziera się gnom Slanter wraz z oddziałem. W tym samym czasie do sali wpada Aine i dochodzi do walki, w której giną wszystkie gnomy z wyjątkiem Slantera. W trakcie walki Slanter zabija Aine'a, ale zostaje schwytany przez strażników. Do sali dociera Ander i Amberle, jednak ten pierwszy od razu wychodzi w rozpaczy.

Akcja przenosi się do czasu obecnego.

Amberle i towarzysze podróżują przez las. Wil próbuje ją przekonać, aby dać Eretrii więcej swobody, co przyspieszyłoby podróż. Księżniczka wraz z Crispinem dochodzą do porozumienia, aby przeczekać noc w lesie. Dagda Mor jest zły, że Przemieniec go zawiódł i pozwolił Amberle uciec. Przemieniec jednak planuje obrócić rodzinę królewską przeciwko Allanowi, dzięki czemu staną się bezbronni, na co Dagda Mor przystaje. Podczas rozmowy Wila i księżniczki, kompania Amberle zostaje zaatakowana przez wędrowców. Cephelo zabiera Kamienie elfów Wilowi mimo jego protestów i zostawia go wraz Crispinem na pożarcie wilkom.

Oddział Ariona dociera do wioski wymordowanej przez demony. Natychmiast udaje się z tym do króla i próbuje go przekonać, by zaatakować demony. Eventine jednak się temu sprzeciwia, twierdząc, że powinni chronić Ellcrys do powrotu Amberle. Bandon szykuje się do walki przeciwko demonom, gdzie spotyka go Catania i dziękuje mu za ocalenie życia. Zaraz po niej przychodzi Allanon, który chce go odwieźć od jego planów i przekonuje go, by pomagał mu wykorzystując swój dar. Bandon zgadza się i razem idą do Ellcrys, gdzie uczy się panować nad swoim darem.

Ander zamierza wypuścić Slantera, aby ten zaprowadził go Breakline, czemu jednak przeciwny jest Arion. Dochodzi do kłótni między braćmi, po której następca tronu odchodzi.

Zniewolona Amberle próbuje przekonać Eretrię by ją wypuściła, aczkolwiek wędrowczyni ignoruje to przez wzgląd na to jak ją potraktowała wcześniej. Proponuje jej więc, że jej dziadek zapłaci jej 20 razy więcej niż Cephelo jeśli ją uwolni. Dołącza się przywódca wędrowców i oddaje wolność Eretrii po czym zamierza zgwałcić Amberle, ale z opresji ratuje ją Eretria.

Na ślad Wila, Cripsina i strażników trafiają wilki, jednak zaraz po tym odpędza je Eretria. Nazajutrz, wędrowczyni oddaje Wilowi skradzione mu Kamienie elfów. Słysząc krzyk biegną w stronę obozu, gdzie Crispin bije Cephalo. Po namowie Amberle przestaje. W drodze, Eretria zwraca uwagę na absolutną ciszę, co wydaje jej się bardzo podejrzane. Przywódca straży przybocznej wysyła zwiadowcę, który trafia na skażony teren i ginie.

Bandon dotyka Ellcrys i ma wizję końca świata oraz Dagdy Mora, który go opętuje. Chłopak zapada w śpiączkę, a Allanon zastanawia się jak uratować go z sideł zła.

Amberle i towarzysze docierają do fortu Drey Wood. Przy bramie nie ma wartowników, a po usłyszeniu rogu, staje w niej Kosiarz i rusza na bohaterów. Wil próbuje użyć na nim Kamieni, co mu się nie udaje, więc ucieka wraz z Cephalo. Demon rusza w stronę Amberle, ale Cephalo rani Wila w rękę i zwraca uwagę Kosiarza. Uciekają razem na skażony teren z ładunkami wybuchowymi. Cephalo rzuca zapalniczkę w stronę ładunków i wysadza demona.

Ander chce zaoferować gnomowi Slanterowi wolność w zamian za wsparcie. Do Andera przychodzą Diana i Arion, którzy dowiedzieli się o jego planie. Diana postanawia pomóc Anderowi i rusza wraz z nim w stronę Breakline.

Do sali królewskiej przychodzi Arion, który ponownie porusza temat abdykacji ojca. Eventine nie zamierza tego robić, więc Arion go zabija. Okazuje się jednak, że był to Przemieniec, który zaraz po tym zmienił się w króla i usiadł na tronie mówiąc "Niech żyje król".

Obsada Edytuj

Role pierwszoplanowe Edytuj

Role drugoplanowe Edytuj

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki