FANDOM

Shannara – gra przygodowa, osadzona w uniwersum fantasy stworzonym przez Terry'ego Brooksa, wydana w 1995. Tytuł ten nie jest bezpośrednią adaptacją żadnej z powieści, ale jego akcja przedstawia wydarzenia rozgrywające się pomiędzy tomami Miecz Shannary oraz Kamienie elfów Shannary.

Fabuła Edytuj

Głównym protagonistą jest Jak Ohmsford, którego ojciec, Shea, to legendarny bohater odpowiedzialny za pokonanie złego czarnoksiężnika o imieniu Brona. Druid Allanon ostrzega Jaka, że potężny przeciwnik powrócił, a jedynym sposobem na jego ostateczne unicestwienie jest zdobycie niesamowitego miecza Shannary oraz zjednanie sobie przedstawicieli pozostałych ras i wspólne uderzenie na siły Brony.

Grafika Edytuj

Shannara posiada dwuwymiarową rysunkową oprawę wizualną utrzymaną w baśniowym klimacie. Większość czasu spędzamy przyglądając się statycznym planszom. Animacje obserwujemy jedynie w trakcie walki oraz przerywników filmowych.

Rozgrywka Edytuj

Rozgrywkę obserwujemy z perspektywy pierwszoosobowej i poruszamy się skokowo między statycznymi lokacjami. Większość czasu spędzamy na eksploracji otoczenia w poszukiwaniu przedmiotów i rozwiązywaniu przy ich pomocy łamigłówek. W trakcie zabawy do głównego bohatera mogą dołączyć postacie niezależne. Każda z nich dysponuje osobnym ekwipunkiem i cechami. Nie mamy tutaj do czynienia z jakimkolwiek rozwojem postaci wykorzystywanym sporadycznie w przygodowych grach akcji.

Walka Edytuj

Od czasu do czasu bierzemy udział w starciach z wrogimi istotami, ale cechują się one stosunkowo niewielką liczbą opcji udostępnionych graczom. Nasza rola ogranicza się przede wszystkim do wybrania celu ataku, ewentualnym wycofaniu konkretnego bohatera na bezpieczną pozycję czy użycia magicznego przedmiotu. Podczas pojedynku zmienia się interfejs: na dolnym panelu pojawiają się sylwetki bohaterów, na górnym wrogów, a większość ekranu zajmuje animacja ataku danej jednostki. W związku z tym walki bywają dość statyczne i odgrywają stosunkowo niewielką rolę. Twórcy skupili się głównie na aspekcie łamigłówkowym.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki