FANDOM

Utopia – ósmy odcinek serialu Kroniki Shannary. Jego polska premiera miała miejsce 4 maja 2016 na kanale AXN.

Opis Edytuj

Ander powoli godzi się ze śmiercią ojca i brata. W tym samym czasie Wil i Amberle docierają do Utopii, gdzie jak sądzą, może być więziona Eretria.

Scenariusz Edytuj

Łowcy elfów wraz z ranną Eretrią docierają do Utopii, ludzkiej osady zbudowanej na ziemiach trolli. Tam, Eretria zostaje kupiona przez Tye'a, przywódcę osady i zabrana do lecznicy. W tym samym czasie Amberle z Wilem chodzą po okolicznych lasach i szukają Eretrii. Amberle omal nie wpada na zastawioną przez Trolle pułapkę.

W Arborlonie Allanon chce, by Bandon został jego następcą, nowym druidem. Odmowa Bandona doprowadza Allanona do wściekłości, gdyż wie on, że w takim wypadku umysł elfa zostanie przejęty przez złe moce.

Po jakimś czasie Eretria budzi się. Próbując dowiedzieć się, gdzie jest, spotyka Tye'a. Po krótkiej rozmowie, postanawia oprowadzić ją po osadzie. Opowiada o idei założenia Utopii, a także o historii ludzkiej rasy. Pokazuje również Eretrii, jak obsługiwać się pistoletem.

Podczas dalszych poszukiwań, Amberle i Wil napotykają się na zamkniętego w klatce Cephelo, który w zamian za uwolnienie proponuje doprowadzenie ich do miejsca, gdzie jest przetrzymywana Eretria. Bohaterowie niechętnie przystają na tę propozycję.

W pałacu królewskim w Arborlonie, Ander szuka ukojenia dla swych problemów w alkoholu. Doprowadza to do kłótni z Allanonem, podczas której książę informuje Druida, że zrzeknie się tronu na rzecz radnej Kael Pindanon. Allanon próbuje przekonać go do zmiany decyzji, po czym odchodzi.

Wil, Amberle i Cephelo docierają do Utopii, gdzie właśnie zaczyna się przyjęcie, które ma być niespodzianką dla Eretrii. Udając Łowców elfów syn Shannary i księżniczka dostają się na przyjęcie. Udaje im się odnaleźć przyjaciółkę, która postanawia że pozostanie wśród swoich pobratymców. Pomaga im jednak w odzyskaniu mapy prowadzącej do Safehold. Amberle i Wil zostają schwytani przez Tye'a, a Eretria zdobywa mapę. W drodze powrotnej zatrzymuje ją Hebel, mówi że przyjaciele jej potrzebują, a ona jest bardzo ważnym elementem tej układanki.

W tym samym czasie, w Arborlonie odbywa się królewska ceremonia. Ander przypomina sobie słowa Allanona i składa przysięgę, po której zostaje koronowany na króla.

Amberle, Wil i Cephelo zostają związani i przygotowani jako comiesięczna ofiara dla trolli – cena pokoju w Utopii. Cephelo próbuje ratować swoje życie poprzez historię o wielkiej mocy Kamieni Elfów, które ma w swoim posiadaniu. Okazuje się jednak, że ma przy sobie zwykłe kostki do gry, a Wil posiada prawdziwe kamienie. Próbuje wykorzystać ich moc przeciwko trollom, jednak mu się to nie udaje. W ostatniej chwili pojawia się Eretria, która zabija trolla i uwalnia całą trójkę. Po czasie pojawia się Tye, informuje ich, że właśnie skazali Utopię na zagładę. Wywiązuje się strzelanina, podczas której ranny zostaje Cephelo. Przeprasza Eretrię za wszystko co jej zrobił i poświęca życie osłaniając ucieczkę trójki bohaterów. Teraz jedynym celem Wila, Amberle i Eretrii jest odnalezienie Safehold.

Obsada Edytuj

Role pierwszoplanowe Edytuj

Role drugoplanowe Edytuj

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki