FANDOM

Wil Ohmsford – postać, występująca w serialu Kroniki Shannary. Jest ostatnim potomkiem Shannary.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Jego wczesne życie jest nieznane poza faktem, że nigdy nie opuścił swojego domu – Shady Vale. Oprócz tego kocha Amberle.

Misja ocalenia Ellcrys Edytuj

Po śmierci swojej matki postanowił opuścić swój dom w Shady Vale, aby uczyć się sztuki leczenia w Storlock. Pomimo protestów swojego wuja wyjeżdża. Przez swoją naiwność wkracza na niebezpieczny teren i zostaje niemal zabity przez trolla. Z opresji ratuje go wędrowczyni Eretria po czym zabiera go do domu, usypia i kradnie Kamienie Elfów. Rankiem budzi go Allanon, który zleca mu ochronę elfiej księżniczki Amberle Elessedil. Wyrusza z nim do Paranoru, gdzie Bremen ukrył Kodeks Paranoru – księgę opisującą historię magii w Czterech Krainach. W trakcie poszukiwań druid pokazuje młodemu Ohmsfordowi, czym jest magia. Po odnalezieniu księgi Allanon ma wizję, w której dowiaduje się o powrocie Dagdy Mora, demon mówi mu, że dla Wybranych nie ma nadziei, po czym odchodzi.

Allanon i Wil pospiesznie wracają do Arborlonu. Zastają tam martwe ciała Wybranych. Druid jest pewny, że w pałacu ukrywa się szpieg Dagdy Mora. Potajemnie prosi Wila, by ten przeszukał komnatę księżniczki Amberle w poszukiwaniu śladów. Młodzieniec odnajduje listy, które prowadzą do mieszkającej w Wing Hove Pyrii.

Wil i Allanon czym prędzej ruszają do Wing Hove. Tam spotykają Pyrię. Druid przeprowadza z nią rozmowę, a Wil rusza po Amberle. Niespodziewanie zostają oni zaatakowani przez Furię. Demon zrzuca Allanona ze wzgórza i zabija Pyrię, po czym rusza na Wila i Amberle. Furia zostaje zabita przez Allanona. Druid jest jednak poważnie ranny i musi się udać do jaskini Druida. Wil i Amberle niechętnie opuszczają Allanona w poszukiwaniu sposobu, aby doprowadzić do jego uzdrowienia.

Syn Shannary i Amberle ruszają w okolice Srebrnej Rzeki, by zdobyć zioła potrzebne do uleczenia druida. Po drodze zostają pojmani przez Eretrię i zabrani do obozu wędrowców, do Cephelo. Przywódca wędrowców chce zdobyć Kamienie Elfów i dowiedzieć się od Wila, jak ich używać. Grozi, że zabije Amberle, jeśli chłopak nie pokaże mu ich działania. W pewnym momencie obóz zostaje zaatakowany przez Furię. Syn Shannary używa kamieni, zabija demona, ale traci przytomność. Dwójka bohaterów zostaje uratowana przez Allanona.

W drodze powrotnej bohaterowie spotykają Bandona i zabierają go ze sobą. Po powrocie do Arborlonu, Amberle wraz z Wilem i Allanonem informują Radę Elfów o istniejącym zagrożeniu. Księżniczka wchodzi do wnętrza Ellcrys i zdobywa nasiono, które musi zanieść do Krwawego Ognia, by drzewo mogło się odrodzić. Pałac królewski boryka się z problemem szpiega Dagdy Mora. Wykorzystując podstęp, elfom udaje się go zdemaskować i zabić.

Amberle i Wil wyruszają do do Safehold wraz z eskortą dowodzoną przez Crispina. Zabierają ze sobą więźnia – Eretrię. W drodze zostają napadnięci przez Cephelo i jego ludzi. Eretria zostaje uwolniona, a Amberle pojmana. Wędrowczyni postanawia przejść na stronę elfów, ratuje księżniczkę i porywa Cephelo.

Tymczasem, Wil wraz z drużyną dostają się do Pykon, gdzie wita ich mała dziewczynka i prowadzi do swojego ojca. Mówi im, że przejście zostało zniszczone podczas lawiny przez co nie mogą się przedostać dalej. Właściciel Pykon zaprasza swych gości na kolację. Na kolacji w Pykon goście nie ufają swojemu gospodarzowi. Cephelo postanawia się z nim zamienić porcją, twierdząc, że dostał za dużo groszku, na co Remo się zgadza. Wszyscy zasypiają i zostają zamknięci w klatce. Amberle próbuje przekonać Remo by ich wypuścił mówiąc mu, że jest wnuczką króla, co jeszcze bardziej determinuje go, by ich zabić. Remo mówi księżniczce, że Eventine zabił jego żonę. Do sali dostaje się Wil, który rzuca się na Remo i zaczyna z nim walczyć. Jednak gdy Remo zaczynał wygrywać, Meg postanowiła go ogłuszyć młotem. Meg wyprowadza swoich gości z Pykon. W tym samym czasie, wpada za nimi Remo z kuszą. Strzela do Wila jednak bełt trafia w Meg i ją zabija. W tym momencie dogania ich Kosiarz. Crispin postanawia go powstrzymać, a reszta rusza dalej. Cephelo i Eretria odjeżdżają wyciągiem na drugą stronę. Eretria wraca po Amberle i Wila mimo, że Cephelo nie uznał tego za dobry pomysł. W połowie drogi powrotnej jednak wyciąg się zatrzymuje, a za nimi pojawia się Kosiarz. Cephelo dla własnego dobra postanawia odciąć im drogę, przez co spadają w przepaść.

Wil budzi się w dole rzeki. Z początku przeraża go widok Kosiarza, ale po chwili zauważa, że jest martwy. Zaraz po tym, rusza na poszukiwanie Amberle i Eretrii, jednak nie ma ich w okolicy. Niespodziewanie rzuca się na niego nieznajomy elf, który uznaje Wila z łowcę elfów. Poznany przez Wila elf – Perk prosi go o pomoc w odnalezieniu jego "przyjaciółki" Genewen. Udają się razem do obozu łowców elfów, tam okazuje się, że wszyscy ruszyli na poszukiwania zauważonej niedawno elfiej księżniczki. Ułatwia im to uratowanie "przyjaciółki" Perka, która okazuje się Rokiem – ogromnym ptakiem. Amberle i Eretrię znajdują łowcy elfów. Okazuje się, że ich przywódczyni – Zora jest znajomą Eretrii z dawnych lat. Odnajduje ich Wil wraz z Perkiem, wyciągają je z pułapki. Zora jednak w ostatniej chwili strzela do Eretrii z łuku, przez co ta spada z liny i zostaje pojmana.

Podczas poszukiwań Eretrii, Amberle i Wil napotykają się na zamkniętego w klatce Cephelo, który w zamian za uwolnienie proponuje doprowadzenie ich do miejsca, gdzie jest przetrzymywana dziewczyna. Bohaterowie niechętnie przystają na tę propozycję.

Wil, Amberle i Cephelo docierają do Utopii, gdzie właśnie zaczyna się przyjęcie, które ma być niespodzianką dla Eretrii. Udając Łowców elfów syn Shannary i księżniczka dostają się na przyjęcie. Udaje im się odnaleźć przyjaciółkę, która postanawia że pozostanie wśród swoich pobratymców. Pomaga im jednak w odzyskaniu mapy prowadzącej do Safehold. Amberle i Wil zostają schwytani przez Tye'a, a Eretria zdobywa mapę. W drodze powrotnej zatrzymuje ją Hebel, mówi że przyjaciele jej potrzebują, a ona jest bardzo ważnym elementem tej układanki.

Amberle, Wil i Cephelo zostają związani i przygotowani jako comiesięczna ofiara dla trolli – cena pokoju w Utopii. Cephelo próbuje ratować swoje życie poprzez historię o wielkiej mocy Kamieni Elfów, które ma w swoim posiadaniu. Okazuje się jednak, że ma przy sobie zwykłe kostki do gry, a Wil posiada prawdziwe kamienie. Próbuje wykorzystać ich moc przeciwko trollom, jednak mu się to nie udaje. W ostatniej chwili pojawia się Eretria, która zabija trolla i uwalnia całą trójkę. Po czasie pojawia się Tye, informuje ich, że właśnie skazali Utopię na zagładę. Wywiązuje się strzelanina, podczas której ranny zostaje Cephelo. Przeprasza Eretrię za wszystko co jej zrobił i poświęca życie osłaniając ucieczkę trójki bohaterów.

Bohaterowie docierają do ruin San Francisco, gdzie według mapy znajduje się Safehold. Od miasta oddziela ich rzeka, więc postanawiają dotrzeć tam tunelami. Cała trójka krąży po podziemiach. Rozdzielają się. Amberle udaje się odnaleźć dalszą drogę. Natomiast Wil i Amberle przeprowadzają ze sobą szczerą rozmowę na temat tego co wydarzyło się w Utopii, a także na temat samych siebie. Bohaterowie, by przejść dalej, muszą ominąć obozowisko śpiących trolli. Nieomal zostają wykryci, gdyż Wilowi wypadają z rąk Kamienie elfów, udaje mu się jednak je zabrać, dzięki czemu wszyscy ruszają dalej. Ostatecznie docierają do dziwnego pomieszczenia. Eretria czuje, jakby kiedyś w nim była. Zauważa obraz przedstawiający Krwawy Ogień i doznaje wizji. Widzi w niej Hebela, a także miejsce, do którego muszą dotrzeć. Po chwili na jej ciele pojawia się mapa, która prowadzi do Krwawego Ognia.

Trafiają do Safehold. Pojawiają się przed nimi Strażniczki Krwawego Ognia, Mallenroh i Morag. Próbują zwrócić bohaterów przeciwko sobie. Nie chcą, by ktokolwiek wykorzystał Krwawy Ogień. Po jakimś czasie Strażniczkom Krwawego Ognia udaje się skłócić Amberle i Eretrię, dochodzi między nimi do walki, podczas której ranna w dłoń zostaje Eretria. Jej krew zaczyna unosić się w kierunku znajdującego się tam ołtarza. Dziewczyna uświadamia sobie, że jej krew jest kluczem do Krwawego Ognia. Jej krew zaczyna wypełniać ołtarz, a Krwawy Ogień się uaktywnia. Rozpoczyna się walka ze Strażniczkami Krwawego Ognia. Syn Shannary używa Kamieni elfów i zabija demoniczne siostry. Amberle biegnie do Krwawego Ognia. Eretria umiera.

Po wejściu do Krawego Ognia Amberle doznaje wizji, dzięki której dowiaduje się o prawdziwym znaczeniu swojej misji i o tym, że przeznaczenie prowadziło ją do tego miejsca. Księżniczka staje się nasionem i ostatnią nadzieją Ellcrys. Tymczasem, Wil szuka sposobu by ożywić Eretrię. Postanawia użyć Kamieni Elfów. Udaje mu się ją ożywić. Chcąc uratować Amberle ponownie uaktywniają Krwawy Ogień. Dziewczynie udaje się wyjść, informuje przyjaciół o tym, że z Ellcrys spadł ostatni liść, a Dagda Mor jest wolny.

Eretria, Wil i Amberle próbują uciec z Safehold. O ich obecności dowiadują się trolle i ruszają za nimi w pościg. Docierają do ślepego zaułka – zamkniętej bramy. Udaje im się ją otworzyć, jednak w ostatniej chwili Eretria postanawia zostać i osłaniać ucieczkę swoich przyjaciół. Wil i Amberle próbują przekonać ją do ucieczki, lecz ona nie słucha ich i rozpoczyna walkę z trollami. Syn Shannary i księżniczka ruszają dalej, omijają patrol trolli i kradną im konie, dzięki czemu skróci się ich podróż do Arborlonu. Na swojej drodze do Arborlonu spotykają oddziały demonów. Postanawiają przeczekać i pod osłoną nocy dostać się do Ellcrys. W kryjówce rozmawiają o swojej wspólnej misji, wyznają sobie miłość i dochodzi między nimi do zbliżenia. Wraz z nadejściem nocy wyruszają w drogę. Po rozpoczęciu walk Wil i Amberle próbują przekraść się przez las. Zostają zauważeni przez patrol demonów. Syn Shannary używa w walce Kamieni Elfów, jednak to nie wystarcza. W ostatniej chwili dwójkę bohaterów ratują gnomy wraz ze Slanterem i Allanonem, a następnie razem ruszają do Ellcrys.

W decydującym momencie o wrót sanktuarium docierają zarówno Wil, Amberle i Allanon, jak i Dagda Mor. Dochodzi do walki między druidem, a demonem, a dwójka młodych bohaterów biegnie do Ellcrys. Allanon przegrywa walkę z Dagdą Morem. Księżniczka wyznaje Wilowi szokującą dla niego prawdę, to ona jest nasionem i musi poświęcić się, i stać się Ellcrys. Rozmowę przerywa im Dagda Mor, który po pokonaniu Allanona chce rozprawić się także z nimi. Syn Shannary używa Kamieni Elfów i rozpoczyna walkę z demonem. Ma jednak zbyt słabą moc, by go powstrzymać. Amberle wchodzi do Ellcrys, a Allanon odzyskuje przytomność, bierze do ręki miecz i odcina Dagdzie głowę.

Wil próbuje porozmawiać z Amberle, zamienioną w Ellcrys, lecz nie uzyskuje żadnej odpowiedzi. Dochodzi między nim, a Allanonem do kłótni. Chłopak nie może pogodzić się z utratą ukochanej.

Wil postanawia wrócić po Eretrię do Safehold. Żegna się z Allanonem, lecz druid informuje go, że ich wspólna podróż jeszcze się nie skończyła i obecność Dagdy Mora obudziła inne siły zła.