FANDOM

Wybrani – tytuł pierwszego i drugiego odcinka serialu Kroniki Shannary. Jest to trwający ponad godzinę prolog serialu. Jego polska premiera miała miejsce 23 marca 2016 na kanale AXN.

Opis Edytuj

Trzydzieści lat po Trzeciej Wojnie Ras, Cztery Krainy znów są w wielkim niebezpieczeństwie. Powrócił Dagda Mor, prastary demon, który chce zniszczyć cały świat. Jedyną nadzieja pozostaje w rękach niezwykłej trójki, elfiej księżniczki Amberle, wędrowczyni Eretrii i pół-człowieka, pół-elfa Wila.

Scenariusz Edytuj

Elfia księżniczka, Amberle Elessedil po wygranym wyściu staje się członkiem Wybranych – grupy elfów, której zadaniem jest obrona prastarego drzewa Ellcrys. Jest ono bramą, chroniącą świat przed demonami, zamkniętymi za ścianą Zakazu. Podczas ceremonii, po zakończeniu wyścigu Amberle dotyka drzewa i doznaje wizji straszliwej przyszłości. Jest to zapowiedź końca świata spowodowanego przez przybycie demonów. Widzi także śmierć swojego chłopaka, Lorina. Przerażona, ucieka z Arborlonu do swojej ciotki Pyrii.

W międzyczasie, ze Snu Druida budzi się Allanon, który został wezwany przez Ellcrys. Informuje króla Eventine'a o zbliżającej się śmierci drzewa i powrocie demonów. Rozpoczyna także poszukiwanie ostatniego syna Shannary.

W Shady Vale Wil Ohmsford jest świadkiem śmierci swojej matki Heady. Daje mu ona Kamienie Elfów, które należały do jego ojca Shei Ohmsforda. Wil postanawia wyruszyć do Storlock i zostać uzdrowicielem. W drodze zostaje zaatakowany przez trolla. Z opresji ratuje go Eretria, zabiera go do domu, usypia i kradnie kamienie. Następnego dnia odnajduje go Allanon i razem ruszają do Paranoru, by zdobyć starożytną księgę, Kodeks Paranoru.

Dzięki odnalezieniu Kodeksu, Wil i Allanon dowiadują się, że Wybrani są kluczem do uratowania Ellcrys. Wie o tym także Dagda Mor, który dostaje się do umysłu Druida i mówi mu, że dla Wybranych nie ma już ratunku. Demon wysyła do Arborlonu Przemieńca, który będąc pod postacią Amberle zabija wszystkich przebywających tam Wybranych. Allanon z Wilem pospiesznie wracają do pałacu. Jest jednak za późno na uratowanie Wybranych. Ich ostatnią nadzieją zostaje Amberle. Syn Shannary odnajduje listy, które księżniczka wymieniała ze swoją ciotką. Dzięki temu zarówno elfy, jak i demon ukryty pod postacią psa dowiaduje się o miejscu, w którym przebywa Amberle.

Wil i Allanon czym prędzej ruszają do Wing Hove. Tam spotykają Pyrię. Druid przeprowadza z nią rozmowę, a Wil rusza po Amberle. Niespodziewanie zostają oni zaatakowani przez Furię. Demon zrzuca Allanona ze wzgórza i zabija Pyrię, po czym rusza na Wila i Amberle.

Obsada Edytuj

Role pierwszoplanowe Edytuj

Role drugoplanowe Edytuj

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki